Thailand - The Land of Smiles?! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Steenkamp - WaarBenJij.nu Thailand - The Land of Smiles?! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Steenkamp - WaarBenJij.nu

Thailand - The Land of Smiles?!

Blijf op de hoogte en volg Yentl

20 April 2014 | Thailand, Bangkok

Vorige week zondag was het dan zover, na 10 weken Bali vertrokken we naar Thailand! Helaas moest ik 2 dagen daarvoor al afscheid nemen van mn mattiesss Laura & Henrike (JA, jullie worden gemist!).
Met een dubbel gevoel stapte ik het vliegtuig in want ik had het erg naar mn zin op Bali, maar tegelijkertijd had ik ook wel zin in een nieuw avontuur!
Na een korte vlucht van 4 uur kwamen we aan in Bangkok, waar ik meteen een ladyboy spotte toen ik bij de kassa stond (zware stem, en het gezicht zag er toch iets te mannelijk uit) + een man (die ons al eerder aansprak en die we al een beetje apart vonden) ontmoete zijn Thaise schatje van pak 'm beet 20 jaar jonger. Daarna gingen we met de taxi naar onze accommodatie waar we meteen werden geconfronteerd met het feit dat bijna alle Thaise mensen geen engels spreken of verstaan (zeer frustrerend!). Aangekomen bij onze accommodatie kregen we eerst een praatje over alle praktische dingen etc. van onze "huisbaas", die ondertussen een kleine biatch is. maaaar onze security man is echt een schatje! (niet zo handig als er echt wat aan de hand is, want hij is veel te lief en ongeveer mijn lengte). Onze kamer ziet er prima uit (natuurlijk wat minder luxe dan onze kamer op Bali), we hebben een eigen koelkast, genoeg ruimte, een prima badkamer en een aardig normaal bed, dus ik mag niet klagen!
Dezelfde avond gingen we naar Khao San Road in Bangkok waar het Thaise nieuwjaar werd gevierd (dit duurt ongeveer 5 dagen in totaal en het is een groot watergevecht). Het was nog een heel gedoe om een taxi te krijgen die ons naar Bangkok wou brengen, sommige taxi chauffeurs kenden het niet (of deden net alsof) en anderen vonden het te ver.. Uiteindelijk nam een taxi chauffeur ons toch mee, ook al nam hij een totaal andere route waardoor we elkaar af en toe aankeken met een blik "waar brengt hij ons in godsnaam naar toe?!"
Eenmaal aangekomen in Bangkok heb ik daar mooi even een Stitch (van de film Lilo & Stich) waterpistool gekocht en kon het feest beginnen.
De dag erna gingen we naar een shoppingmall hier in de buurt (Future Park), de shoppingmalls zijn hier echt 1000 keer groter dan die in Nederland dus ik heb nog steeds niet alles gezien. Daar hebben we gegeten en daarna zijn we naar de film "Noah" geweest want er zat natuurlijk ook een bioscoop in de shopping mall. Het was ijskoud in die zaal, dus daar zaten wij met onze zomerkleding...
De volgende dag gingen we weer naar Bangkok, waar we langs het Paleis zijn gelopen en toevallig vertrok de koning net, dus hebben we dat ook mooi even meegepakt. Daarna zijn we een uur met de boot door Bangkok gevaren en zag je echt hoe mensen hier leven (in een villa of in een hutje, het verschil is super groot hier). Toen gingen we weer richting Khao San Road waar het Songkran (nieuwjaar) festival nog steeds bezig was. We zagen er allemaal lekker als verzopen katjes uit.. en we zaten onder de klei (ze smeren ook iedereen onder met klei) maar het was erg leuk om mee te maken en ik had het niet willen missen!
Woensdag vertrokken we om 7 uur 's ochtends naar het busstation Ekkamai waar we de bus namen naar de haven (3,5 uur onderweg), en daar de boot namen naar Koh Samed om lekker een paar dagen te chillen & bruin te bakken :).
Zaterdagochtend vertrokken we weer naar Bangkok, en vandaag zijn we naar een suuuuper grote markt geweest (chak to chak market). ALLES hadden ze daar, en ook nog voor een leuk prijsje. duuuuus de rest kan je zelf wel invullen... :) het is hier alleen SUPER warm, gevoelstemperatuur van ong. 45 graden dusssss je bent aan het eind van de dag drijfnat, heeeerlijk....
De mensen zijn hier wel totaaaal anders dan op Bali. Waar ze op Bali erg aardig en vrolijk waren, zijn ze hier vaak erg chagrijnig, minder leuk dus.

Net heb ik even met de hele familie geskyped die eerste paasdag aan het vieren waren, wat heel gezellig was! Voor de mensen die het zich afvragen: Nee, in Thailand vieren ze geen Pasen.
Morgen begint school dus dan komen we wat meer in het "normale" ritme! ik ben benieuwd wat de aankomende 9 weken gaan brengen en zal proberen om iets meer te delen aangezien ik tijdens mn vorige avontuur maar 2 reisverslagen heb geschreven... (oeps!)

Groetjes en veeeel liefs uit Thailand!

• 20 April 2014 - 20:58

Ingrid Ensink:

Hoi Yentl,
    Leuk om je verslag te lezen. Je foto's houden ons ook aardig op de hoogte.
    Heel veel succes met je nieuwe avontuur en vooral lekker genieten.
    Groetjes van ons allemaal,
    Ingrid.