Chiang Mai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Steenkamp - WaarBenJij.nu Chiang Mai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yentl Steenkamp - WaarBenJij.nu

Chiang Mai!

Blijf op de hoogte en volg Yentl

19 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Toen ik mijn vorige verslag typte zat ik in de trein naar het mooie Chiang Mai. 10 uur later werden we wakker gemaakt en werd ons ontbijt letterlijk in mn handen gedrukt terwijl ik net 1 oog open had. Een club sandwich met dikke klodders mayonaise & koude frietjes = geen succes op de vroege ochtend. Dus toen maar wat appel partjes naar binnen gewerkt & een kop thee. 1,5 uur later kwamen we aan in Chiang Mai, wat ging de reis snel! De treinreis was een superleuke ervaring en zeker aan te raden voor wie nog van plan is om naar Thailand te gaan ;).
Toen we op het station waren kwamen er meteen allerlei chauffeurs naar ons toe die ons weg wilden brengen naar ons hostel. Uiteindelijk vonden we een leuke chauffeur die ons voor een klein prijsje weg wilde brengen. Alle taxi's waren een soort overdekte truck met 2 bankjes, dus lekker proppen met 10 mensen en 10 backpacks.
We hadden een leuk hostel, met leuke kamers en 2 zwembaden (waar we ivm tijdgebrek helaaas geen gebruik van hebben gemaakt). Het lag ook erg centraal; als we de straat uit liepen waren er meteen allerlei restaurantjes en snel kwamen we terecht bij een restaurantje met een Nederlandse eigenaar waar ze kroketten, frikadellen en bitterballen hadden, prima lunch dus (helaas smaakte het voor mij net niet naar de Nederlandse maaarja). Na de lunch bracht onze chauffeur ons naar het Tiger Kingdom, hier konden we een kijkje nemen bij de tijgers en foto's maken. Je kon zelf kiezen bij welke tijgers je wilde (smallest, small, medium, big) ik koos voor de kleinste en de grootste. Je betaalde dan voor 15 minuten, wat uiteindelijk veel langer werd. Het was een superleuke ervaring, maar tegelijkertijd vond ik het ook erg eng aangezien ze best actief waren maar met hulp van o.a. Carlijn heb ik het toch aangedurfd.
Toen we terug kwamen bij het hostel gingen we allemaal bezig voor school (jaja, dat moet ook gebeuren), want we hadden allemaal een deadline voor onze client meeting. Daarna zijn we naar de night bazar gegaan waar ze allerlei eetkraampjes hadden waar we hebben gegeten en leuke souvenirtjes verkochten. We gingen daarna snel terug aangezien we nog even bezig moesten voor school.
Voor de tweede dag hadden we een dag-trip geboekt, we gingen naar de olifanten, watervallen, raften, bamboo raften & naar de longneck stam. We werden begeleid door een overenthousiaste vrouw genaamd: Joy. Eerst gingen we naar de olifanten waar we allemaal een Elephant-Proof outfit aangekregen aangezien de olifanten niet super schoon zijn en we gingen ze wassen in het water. Toen mochten we allemaal alleen op een olifant, wat nog een heel avontuur voor me was om er uberhaupt op te komen met mijn lenigheid. In het begin moest ik heel erg wennen aangezien de olifant echt poot voor poot loopt en je dan elke keer heen & weer gaat, maar naar 1 rondje was ik er aardig aan gewend. Daarna mocht je met zn 2en een rondje (aangezien er 3 olifanten waren), en daarna gingen we per 3 een tocht doen richting het water, waar we de olifanten ook gingen wassen. Dit was echt super leuk en het is niet iets wat je elke dag meemaakt! Toen gingen we weer terug en kregen we een lunch aangeboden. Toen vertrokken we richting de watervallen, wat een small-hike omhoog was. Leuk om te zien, maar niet super bijzonder. Daarna gingen we raften, maar niet iedereen was fanatiek aangezien we aardig moe waren van de vorige activiteiten (lees: we kwamen amper vooruit), ook waren er superveel stenen waardoor we elke keer vast zaten. Op een gegeven moment moesten we overstappen op een bamboe vlot waarmee we verder gingen, wat niet zo'n succes was aangezien we er per 4 opgingen + een mannetje die het bestuurde, dus we zaten eigenlijk in het water. Daarna konden we even uitrusten en vertrokken we naar onze laatste activiteit -> de longneck stam. Deze vrouwen hebben allemaal goude ringen om hun nek waarmee ze de schouders naar beneden drukken, wat zorgt voor een langere nek. Sommige vrouwen hadden dit al 40 jaar waardoor de nek echt super lang was. Leuk om te zien maar het was wel een toeristen attractie geworden waardoor het er erg commercieel uit zag.
'S avonds gingen we uit eten bij een pizzaria wat echt super lekker was! Daarna waren we super moe, dus na een skype sessie met mn moeder & zus ben ik snel gaan slapen.
De laatste dag gingen we een tempel bezoeken waar je een erg mooi uitzicht had over Chiang Mai, en bij de tempel zelf was bijna alles van goud, dus mooi om te zien. Daarna gingen we naar de dierentuin waar we reuzepanda's, kangeroe's, een groot aquarium, nijlpaarden (die ongelofelijk grote tanden hebben, zie mijn fotos op Facebook), giraffe's etc. hebben gezien. Leuk voor een keertje maar niet voor herhaling vatbaar.
Daarna hebben we met zn allen bij het restaurant met de Nederlandse eigenaar gegeten en na het eten werden we opgehaald door onze chauffeur en naar het vliegveld gebracht.

Chiang Mai is echt een super leuke stad en ik had er echt nog wel langer willen blijven. Het is erg groot maar toch gezellig en een stad waar je je snel thuis voelt. Zeker een aanrader!

Het is ongelofelijk hoe snel de tijd vliegt! ik heb nu nog 4 weken en 3 dagen voordat ik weer naar Nederland vertrek. Nog maar 4 weekenden om dingen in de omgeving te bezoeken. Dit weekend ga ik nergens heen aangezien we maandag ons Project Plan moeten inleveren en het is ook wel fijn om even een weekend niks te hebben. Verder gaan we waarschijnlijk nog naar Koh Chang, Koh Samui & Koh Tao en dingen in de omgeving van Bangkok bezoeken zoals Ayuthaya.

Hoop dat jullie nu weer wat meer op de hoogte zijn :)

Liefs uit Thailand X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Chiang Mai!

15 Mei 2014

Update :)

20 April 2014

Thailand - The Land of Smiles?!

12 Februari 2014

Het vervolg!

11 Februari 2014

Teken van leven!
Yentl

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 927
Totaal aantal bezoekers 3240

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: